4 Ocak 2010 Pazartesi

Başkalarını Değiştirmeye Çalışmak Kendini Kandırmaktır.

Evet başlıktanda anlaşılcağı üzere ben ve saçma sapan bakış açımı yalnış empoze etme yöntemim.

Bu cümleyi bana sınıf arkadaşlarımın üstüme gelerek ağlattıkları zaman psikoloğumun kurduğu cümleydi.Seans sırasında aslında ne kadar koyun olduklarını, yardım etmek istediğimi, gerçek bir dünyanın sadece iyi bir kariyerde olmadığını anlatmak için onlara bulunduğum tavsiyelerin onlarda ters etki yaratıp benden nefret etmelerini sağladığını anlatırken bana bu unutmayacağım cümleyi kurmuştu.

Evet insanları değiştirmeye çalışmak kendini kandırmaktır. Onların aptallıklarını izlemek, mutsuzluklarıyla dalga geçmek bize haz verirken neden gerçeği görmelerini isteyelim ki ?

Psikoloğum''Voodoo, herkesi kendin gibi olmaya zorlayamazsın.Sen onlardan farklısın diye herkesin aynı farka sahip olmasını isteyemezsin. Kitap okumuyorsa kitap veremezsin, vermemelisin. Onlar senin kadar bilgi birikimine sahip olmak zorunda da değiller yada sen diğerleri kadar bilgili olmak zorunda değilsin.''

''HAYIR!! Ben bu dünyaya geldiysem diğerlerinin doğru kabul ettiği şeyi benim de kabul etmemi bekleyemezsiniz. Eğer nefret ediceklerse etsinler. Bir kere ağlarım yada bir kaç kere ama kimse bana beni sevmeleri için onlar gibi olmalısın diyemez. Farklı ve mutsuz olarak ölmeyi tercih ederim.''

Çatt!! kapıyı kapatıp çıkmıştım. Kendisi de bana ne yapıp yapamıycağımı söylüyordu ama onun dedikleri nedense doğru sayılabiliyordu. Ama benim bahsettiğim gerçekliği kimse görmek istemiyordu.Neden ama? İnsanların bu gerçekten kaçışının sebebi ne? Hayatlarının en güzel dönemlerini neden boşa harcayıp yaşlılıkta pişman olarak ölüyorlar.

Sakın biri kalkıpta bana hayat şartlarının zorluğundan bahsetmesin. Hayatı zorlaştıran biziz. Hangisi sevdiği işi yapıyor. Hangisi kendi geleceği için yaşıyor. En basiti ailem bile üniversiteye gidip hayatımı kurtarmamı istiyorlar. Bu nasıl hayat kurtarma. Bildiğin karartmışlar hayatınızı.En klişe cümleyide kuruyorlar. ''Biz yapamadık sen yap'' Yok böyle birşey. Hiç bir engeli yoktu kimsenin.İstemediler! Başkalarının doğrularını benimseyip ona göre mutlu olcaklarını sandılar' Sandılar çünkü şu an mutlu değiller.Ve benim de onlar gibi olmamı istemiyorlar. Bende.


Ben bunu istemiyorum. Ben mutsuz olmak istemiyorum. Her sabah uyandığımda yapmadıklarıma bakarak ''Keşke'' diye başlamak istemiyorum. Yaptığım işi ''Offff''lar arasında tamamlamak istemiyorum. Hergün hayata geldiğim ilk gün ki heyecanla başlamak istiyorum. Birileri için kaygılanmak yada yaptıklarım için sorgulanmak istemiyorum. Belki de size ''amaçsız'' olarak geliyorum bu satırları okurken. Aslında tek bir amacım var.


''Kendimi bulmak.''


Not: Bugün ona mail attım.

''Fabrikasyon olarak büyüdüğümüz bu toplumda defolu olup gerçek olduğun için, insanları değiştirmenin kendini kandırmak olmadığına inandırdığın için fikirlerini sonuna kadar savunduğun için teşekkür ederim.'' dedim.

Gerçekten beni tanımasa da mutlu ettiği için teşekkür ettim.Yaptığı her işte onun yanındayım.

3 yorum:

  1. İnan kendinden ve bakış açından başka değiştirebileceğin hiçbirşey yok

    YanıtlaSil
  2. Yazınız gerçekten güzel ve özel yazılmış. Kısacası yravrlvnıyoruz. Bu blogun müdavimi olduk açıkçası. Burdan alacağımızı alıyoruz. Dediğiniz gibi hayatı biz zorlaştırıyoruz. Hayat bizi zorlaştırmıyor. İşimize geldiği gibi küonuşuyoruz. Kimse kimseye zorla değiştiremez. Ama evrende herşeyin herşeyi etkilevdiğini biliyoruz. Biz istemesek de bir takım değerlerimiz aynileşiyor. Bunun önüne geçemeyebiliriz. Tek amaç kendimizi bulmaktan maksat, kendimizi kaybetmeyelim, kendimizi bilelim demektir. Bilerek ve tanıyarak kendimizi bulmya çclışacvağız elbet. Kerdini bilen Allah'ını bilir. Allah'ını bilen kendini bilir sözünü biliriz.

    YanıtlaSil
  3. @halimcegünce namı diğer myhoş (: aslında karamsar düşünüyorsun eğer istersek elbet birgün karşılık bulabiliriz.İmkansız diye birşey yok. Büyük düşünürlere bakalım birşekilde etkilemişlerdir tarihi sadece pes etmeyerek.


    @Profesör(: Yorumunuz için teşekkür ederim (:Gerçekten bu kadar etkilediğimi düşünmüyordum (:Aslında amacım kendimi bulmak ve insanlara gerçek kimliklerini buldurmak. O yüzden farklı bakış açıları sunmaya çalışıyorum onlara (:

    YanıtlaSil

çok mantıklı