17 Ocak 2010 Pazar

Geç Kalınmış Yaşanmışlıklar Düşündükçe Can Yakarlar

Bugün dershanemin saçma sapan konferansına gittik. Yol boyu zaten dalga geçiyorduk birbirimizle. Biz böyleyiz hani kimse bozulmaz herkes kendi eksik yönünü biliyor ve bunu bir kusur olarak görmüyor. Mesela Naylon 25 falan gösterir. Boyu 1,70 falan. Ben şse makyaj yapmazsam 13 yaparsam 17 gösteririm. Ki 18im ama 1,65 boy işte.

Her neyse bunlar saçma ama biz bunlarla dalga geçiyoruz ne biliyim belki başka biri olsa bozulur ama bizde öyle bir durum yok. Konferans salonuna gitmek için servise binerken 11ler arkadakine binsin 12ler bu servise binsin dediler.


Ben bunu duyunca ''Naylon, adam sana dedi ki 'Veliler binmesin' duydun mu?'' dedim. Biz boğuluyoruz gülmekten tabi. Naylonda bana dedi ki ''Voodoo, adam SBSler binmesin dedi sen duydun mu?'' dedi.Biz gene patlıyoruz. Bende ''Naylon Anne o zaman inelim sen bana elma şekeri al!'' dedim. Tabi siz bunları okurken yarılmıyorsunuz çünkü bazı şeyler bazı zamanlarda komiktir. Bu tıpkı Cem Yılmazın espirilerini başkalarının yapması gibi birşey. Yani felaket.


Bugün sınava dair kaygılarım azalcağına arttı. VE bu konferansı veren beyfendi babamın arkadaşı.Aksi gibi adam beni tanıyor. Salona girerken Merhaba canım baban nasıl? diye sorunca kendimi o kitleden bağımsız hissettim. Bir ara gidip ''Ya Sınavcı amca ben bir çocuğa aşığım çok kaygılıyım napcam?'' diye saçmalasam dedim.


Sonra o gitse babama anlatsa babamın tepkisi nolur? Kızmaz ama muhtemelen bir tanışalım triplerine girerdi. Babama taparım. Şu dünyada erkekler ikiye ayrılır benim için. Babam ve diğerleri.

Babam çok iyi birisidir bu dünyada bana katlanabilen tek erkek diyebiliriz. ''Baba hadi sinemaya gidelim biletler senden mısırlar benden'' derim gideriz.

Babam hatta ''Voodoo sevgilin mi var kızım?''diye sormuş insandır. Hatta eski sevgiliciğimi hissetmiştir ve ''Kiminle arkadaşlık ediyorsun bilmiyorum ama dikkat et, seni böyle üzmeye kimsenin hakkı yok hatta seni bu hale getirmeye hiç kimsenin'' diyen bir insan.


Şimdi hepiniz ee baban sonuçta o kadarını yapcak diyebilirsiniz. Ama benim için bunlar büyük şeyler. Eğer kimse sizi sevdiğini belli etmiyorsa birisinden gördüğünüz ilgi o kadar değerli ve anlamlıdır ki... Her zaman derim birine ''Seni seviyorum'' demek için geç kalmayın. Geç kalmayın çünkü geç kalırsanız herşey için geç kalmış olursunuz. Tıpkı benim gibi. Tıpkı senin gibi. Eğer taboo ben başımı derde sokmadan önce söyleseydi beni sevdiğini , ben hayatımın hatasını yapmıycaktım. Tek bir cümle bütün hayatımızı etkileyebiliyor bazen.


Bazen kendimi avutmak için. ''Ne kırılıyorsun be Voodoo, ne takıyorsun bu kadar. Alt tarafı sözcük, harf yığınından ibaret. Bunlar mı değiştircek duygularını bunlar mı üzücek seni. Birkaç kelime mi ağlatcak , yada birkaç harf mi acılarını dindircek.Ayağa kalk ve devam et.''


Devam ederim. Devam ederiz. Elbet edilir zaten. Ama ne düşünerek , ne hissederek. Bir zaman bu avuntuyla idare ederiz. Taaa ki bir cümle sizi enkaz haline getirene kadar... Sonra ne mi olur?

Ağlarsın,sızlanırsın,ilgi beklersin, sonra nolur bütün beklentilerin zaman kaybı olur. Yine tek başınasındır. Tek başına toparlanırsın. Tek başına başlarsın, tek başına devam edersin. Tek başına geldiğin gibi, tek başına gidersin. Ben alıştım artık bu tekliğe.


Son 1 yıldır babamla böyleyiz. Bunun sebebi de elbette annem, evde ittifak ve itilaf devletleri gibiler. Ben ise ara bulucu ve sömürgeci Amerika gibiyim. Elbette Amerika sömürgeci değil efendim. Biz öyle sanıyoruz çok ayıp.Ama babamla hep daha iyi anlaşıyorum.O beni daha iyi anlıyor bende onu. İkimizde annemi çok iyi tanıyoruz.


Kendisi tam bir sorun, değişmeyen geri kafalı tam bir tabu kadın ya. ''Beni seven böyle sevsin'' diyip herşeyi kendisinin doğru bildiğini sanmıyor mu? yemin ederim babamla sabır sabır sabır demekten usandık. Eğer üniversiteyi kazanırsam şehir dışı yazcam sırf bu kadından kaçmak için. Anne diyorum gel psikoloğa gidelim belki yardımcı olur diyorum. Tabi kızım gidelim herkes gitmeli zaten diyor 5 dakka geçmiyor. Ben gitmem beni seven böyle sevsin triplerine başlıyor.


Babam ahh babam canım babam boşasa da huzuru bulsa adam. Hergün kavga etmekten ne anlıyorlar? Beni ne sanıyorlar? Mutsuz görünen mutluluk rolleri tanrım çok yorucu değil mi ? Sevmediğin birisini seviyormuş gibi yapmak ve bu saçma oyunu oyunun bittiğini görmeden devam ettirmek...



Neyse bugün çok çok döktüm susmak iyidir. Susun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

çok mantıklı