22 Aralık 2009 Salı

Hayat Tecrübesi

Evet biliyorum başkalarının saçma sapan anılarının ne kadar gereksiz geldiğini ve uzadıkça ne kadar sıkıcılaştığını. İtiraf etmeliyim ki sadece bir ilişkim oldu bugüne kadar. Tamam kabul bu kadar bilgiyle öğüt vercek düzeyde değilim ama ciddi anlamda bir tane bile yetiyor.

Şöyle ki hepsi aynı malesef. Kendimden ve insanlara psikolog tadında yaklaşmamla çevremdekileri rahatça gözlemleyip pratik bilgiler edindim. Ve ayrıca evet onlar bir denek sayılabilir. Aynı taktiklerin aynı sonuçları gibi.

Evet eğer size kısa bir özet geçicek olursam ;

Programlanarak yetiştiriliyoruz. Evet çok saçma. Biz kızları böyle yetiştirilerken erkekleri anlamamızı beklemeleri gerçekten çok saçma.Sadece korkuyla yetiştiriliyoruz ve önümüzdeki kabak gibi gerçeği yani reddedilme gerçeğini kabul edemiyoruz. Ve biz o yüzden ilk ilişkilerimizi unutamıyoruz. Hayır bu yargı benim için geçerli değil. Çünkü ben onun bıraktıklarını hala seviyorum. Bir kaç güzel anı, ders çıkarmam için attığı kazık falan. Evet ben bunlarla mutluyum.


Evet kadın-erkek ilişkileri gerçekten çok karışık. Maddeleştirebiliriz sanırım.

1. Eğer ilk tanıştığınız bir erkek sizin telefon numaranızı istememişse ve sizin hüzünlü köpek bakışlarınıza dayanamayıp numarasını vermişse bilin ki o sizin gerçek aşkınız değil. Bir erkek telefon numaranızı istiyorsa sizden gerçekten hoşlanmıştır.

2. Eğer seni telefon numaranı almış olmasına karşın aramıyorsa senden hoşlanmıyordur.Boşa bekleme yani.

3. İlk buluşmanın sonunda ''Görüşürüz'' yerine ''Tanıştığıma memnun oldum'' diyorsa bil ki bir daha seni aramıycak. Çünkü hoşlanmamıştır.

4.Ha sen sanıyorsun peşinden koşturmaya çalışıyor. Aman efendim beni umursamıyor gibi görünüyor diye düşünüyor diyorsan. Evet gerçekten de umrunda değilsindir. Unut güzelim.

5.Bir erkek seninle iyi arkadaşsa gerçekten sadece iyi arkadaştır.Siz sadece yalnızlıktan ufak bi ilgiyi büyütmeyi seviyorsunuz bayanlar o kadar.

6. Bir erkek sizden hoşlanıyorsa en yakın arkadaşınıza mutlaka her fırsatta sizi sorar.

7. Ve siz ne kadar ben terkettim desenizde aslında o sizi terketmiştir. Sadece bunun sizin fikriniz olduğuna inandırıp gitmiştir o kadar. Ve siz bu yüzden ağlar ve zırlarsınız ve geri dönme çırpınışlarınız bu yüzdendir.

8. Eğer bir erkek sizi aldatıyorsa evet gerçekten size değer vermiyordur.

9. Elektrik diye birşey yoktur. Bunu kim uydurduysa helal olsun. Her kız inanıyor. Öyle birşey yok kızlar. Erkeklerin bizden hoşlanmadığını kabul etmemiz için hafifleştirilmiş bir gerçektir bu elektrik.


10. Ve erkekler hevesli kızlardan hoşlanmazlar. Genelde çok itici olurlar. Ve kızlar erkekler hevesli kızlardan korkarlar. Düşünsenize kız yapışıyor ve bırakmıyor bir erkek kısıtlanmaya gelemez malesef. O yüzden biraz ultimatom takılmayı deneyin. ''Ya hep ya hiç!''


11. Eğer bir erkeğe haddini bildirip sizden etkilenmesini bekliyorsanız. Bippp boşa umutlanmayın. Bir kaç defa aklına gelirsiniz ve unutur gider.Boşa beklemeyin.

Evet bunlar size şu an çok saçma geliyor. Bir ilişkisi olan bu kadar çok şeyi nasıl kesin diye konuşabilir.Hele ki henüz 18inde bir kız ise.Evet inanıp inanmamak size kalmış ben bunlar kesin diye anlatmıyorum. Ama bu dahil bütün genellemeler yanlış ise o zaman bütün genellemeler doğrudur. Aynı dünyada yaşıyoruz hayatlarımız farklı ama ilişkilerimiz aynı rutinde ve siz kızlar gerçekten üzülmenizi istemediğim için söylüyorum bunları.

Ufak bir ilgiyi büyütüyorsunuz bu sizin aşırı değer vermenizle alakalı bir durum ne yazık ki. Elbette bir gün hayatımızın prensiyle tanışcaz sadece zaman gerekli.Ve ağlanıp sızlanmalarınız gerçekten çok sıkıcı lütfen en yakın arkadaşlarınızın çok üstüne gelmeyin çünkü siz onları dinlemiyordunuz tüm ilişkinizin mutlu mesut günlerinde ve ayrılınca kıymete bindirdiniz doğal olarak beklediğiniz ilgiyi alamayınca bir de onun için üzülmeniz çok yersiz.

Ve evet erkekler size yardımcı olamk için bir kaç ipucu veriyim.Bilirsiniz siz hiçbir zaman kızları anlayamazsınız. Bunun sebebi cümlelerimizi sözlükteki anlamının dışına soyutlayamamanızdan kaynaklanıyor.

Örneğin ;
Erkek: ''Hayatım niye suratın asık?''
Kız: ''Yok bişey.''
Erkek: ''Hadi bir kahve yapta içelim o zaman (:''
Kız: ''Git kendin yap.''der ve kalkıp gider.
Erkek:''Ne dedim ki şimdi ben? ''

Evet bir erkeğe yok birşey demeniz gerçekten birşeyinizin yok olcağını anlamalarına sebep oluyor. Aslında kızlar burda ilgi beklerler. Sadece üstlerine gidip ne olduğunu öğrenmeye çalışmalısınız sevgili erkekler.

Eğer bir kaç madde yazarsam size:

1. Bir kız size çok sevimlisin yada çok güvenilirsin diyorsa bilin ki sadece arkadaşı olabilirsiniz. Mantıklı olalım köpek misinde sevimlisin abi. Ve biz güvenilmeyen erkeklerin peşinde koşmaya bayılırız.O yüzden güvenilir erkekler sadece mantık evliliğinde gerekli objelerdir.

2.Kızlar sevgilisi olan erkeklere daha çok bakarlar. Bundaki psikolojik analiz bence ''Ben daha iyiyim seni ben hakediyorum'' psikolojisidir. Ama bilin ki bu kızı tercih ederseniz her defasında pişman olursanız. Şöyle ki '' Benim için eski sevgilinden ayrıldın Berke şimdi sana nasıl inanmamı bekliyorsun!'' gibi.

3. Kızlar hiçbir zaman yakın arkadaş olamazlar. Genelde siz erkekler en yakın kız arkadaşınız hakkında bile içinizde şüphelere kapılırsınız ''ACaba ?'' diye. Bu tamamen iradesiz uçkuruğunuzun yanılsamasıdır. Adam olun lütfen. Bu yüzden en yakın kız arkadaşlarınızı acayip kıskanırız.

4.Bir kızla uzun süre çıkıp hala gözün dışardıysa senden kötüsü yoktur. Aldatıyorsan bile itiraf et. İnan ki suçun hafifletici nedeni olur.

Ve evet size yazıcak çok şey bulamıyorum. Kızlar kadar anlaşılması zor yaratıklar değilsiniz malesef.


Ve sen !

Evet seni seviyor olabilirim belki çok heveslide görünmüş olabilirim. Ama sadece çok dürüst davrandığımdan. Sevmiyor olabilirsin beni. Korkuyor da olabilirsin. Kızlarla arana hep mesafe koyman tekrar aynı acıları yaşamak istememen olabilir. Ama sen güvenli sularda hiç bir zaman bulamıycaksın o hayallerindeki aşkı.Ama ben bulcağım beni koşulsuz sevcek birileri elbet çıkıcak. Belki bu kafayla o güne kadar çok canım yancak ama umudum var. Senin sahip olamıycağın bir şey bu. Yapcak bişi yok. Saygı duyuyorum.Hoşçakal.



''Beni aldatabilcek bir erkek istiyorum. Ama aldatmıycak bir erkek. ''

8 yorum:

  1. Aslında konunun ilk satırlarına baktığımda benim yazmayı planladığım bir konu üzerine yazdığın için korkmuştum ama benim yazacaklarımla senin yazdıklarının farklı olduğunu görünce rahatladım . Sen daha çok başlangıç aşamasını dile getirmişsin ve yaşına hitap eden kısımlara değinmişsin . Hmmm evet o yaşlarda söylediklerinin bir çoğu geçerli olabilir .Ben 18 yaşındayken ilişkiler biraz daha farklıydı , şimdiki ilişkilerin içine internette girdiğinden ilişki türleride farklılaştı :) Ama zaman geçtikçe daha çok şey yaşayacak , daha çok tecrübe edinecek ve düşüncelerin dahada değişecek :) İnşallah hayatına girecek 2. kişi son kişi olurda sen o tecrübeleri yaşamak zorunda kalmazsın ama unutma yaşadığın her aşkı ayrı coşkuyla yaşayacaksın :)

    YanıtlaSil
  2. öncelikle yorumun için teşekkür ederim eserce hepsini okuman benim için büyük bir mutluluk (:

    aslında derinlemesine yazmaya kalksam herhalde yazı uzadıkça uzardı korktum biraz (: aslında pek yaşım demiyelim 18-26 yaş arası bir duruma değindim çevrem genelde benim yaşıtlarımın üstü olunca (:

    Evet iternet konusunda kesinlikle katılıyorum ve internetin gerçektin çok saçma olduğuna inanıyorum. Piyasa yerinden farksız artık (:

    Hayatıma gircek 2.kişi son olcaktır muhtemelen insanlara o kadar güvensizim ki kimseyi sokmuyorum bile hayatıma. Ve benim sorunumda kimseye şans vermiyorum denemesine bile izin vermiyorum her aşk aynı mantığını bir türlü söküp atamıyorum (:

    YanıtlaSil
  3. Merak etme öyle insanlar çıkarki karşına ne kadar istemesende , ne kadar engel olmaya çalışsanda kendini bir ilişkinin içinde bulursun , daha önünde uzun yıllar var :)

    YanıtlaSil
  4. aa yok sanmıyorum (: çünkü insanları aşağılayıp dalga geçiyorum ve beni sevmekten çok nefret ediyorlar.

    Bazen öyle oluyor ki ne dediğine dikkat et diyolar ama gel gör ki alışmış kudurmuştan beterdir (: insanın eski sevgilisi olmaya görsün azizim herkesi öyle sanıyor (:

    YanıtlaSil
  5. Hayat o kadar çaşitli durumlar çıkaracak ki karşına, hepsinde şaşıracak, hepsinde ezberini bozacaksın, erkekler - kadınlar ilişki denen muammada saf olmaya devam edecekler ve çatışmalar hiç bitmeyecek.
    Yaşın ilerledikçe göreceksin, temeli aynı olan sorunlar çoğalacak ve çözülemeyecek...

    YanıtlaSil
  6. myhoş ama senin kadar şanslı değilim ve ilişkiler konusunda tanrım hiç inancım kalmadı umutsuz vakayım herşeyi çocuk gibi elime yüzüme bulaştırıyorum.

    YanıtlaSil
  7. herşey zamanla canım,göreceksin.

    YanıtlaSil
  8. eğer istersem olur istemezsem hep böyle kalırım :d

    YanıtlaSil

çok mantıklı